Paris St-Germain tewas buat kali pertama sejak Mac apabila mereka ditewaskan oleh Lens dalam prestasi terbaik dalam Ligue 1.Lens di tempat kedua hanya tewas sekali dalam 17 perlawanan Ligue 1 musim ini dan kini hanya empat mata di belakang pendahulu liga Christophe Galtier. Lois Openda menjaringkan satu gol dan menyediakan satu lagi gol untuk pasukan Franck Haise.


PSG Kena Belasah Dengan Lens, No Messi, No Neymar


PSG tanpa Neymar, yang digantung selepas dibuang padang pada hari Rabu, dan Lionel Messi, yang meneruskan pemulihannya selepas Piala Dunia.


Tuan rumah mendahului selepas lima minit apabila Przemyslaw Frankowski merembat masuk ke gawang kosong selepas melantun ke atas penjaga gol Itali, Gianluigi Donnarumma.


Hugo Ekitike pantas menyamakan kedudukan untuk PSG tetapi Openda menewaskan pemain pertahanan Marquinhos dan merembat melepasi Donnarumma ke sudut bawah untuk memberikan Lens pendahuluan sekali lagi pada minit ke-28.


Alexis Claude-Maurice menambah dua minit ketiga pada separuh masa kedua dan - walaupun Kylian Mbappe bermain permainan penuh - kelab dari utara Perancis itu bertahan untuk kemenangan ketara.


Lens seri dengan Nice minggu lalu apabila mereka kembali beraksi selepas Piala Dunia tetapi telah memenangi enam daripada lapan perlawanan terakhir mereka dalam liga dan kesemua sembilan di laman sendiri musim ini.


Kekalahan terakhir PSG ialah kekalahan 3-0 kepada Monaco pada 20 Mac, 10 hari selepas mereka tewas dalam Liga Juara-Juara kepada Real Madrid.

Post a Comment

Previous Post Next Post