Ia adalah Piala Dunia terakhir saya, pasti - MESSI Lionel Messi berkata Piala Dunia November di Qatar "pasti" akan menjadi yang terakhir. Penyerang Paris St-Germain berusia 35 tahun itu telah bermain di empat Piala Dunia bersama Argentina, menjaringkan enam gol dan membuat lima bantuan dalam 19 penampilan.


Ia adalah Piala Dunia (QATAR) terakhir saya, pasti - MESSI




Dia memperoleh pingat naib juara pada 2014, dan selepas mengetuai negaranya merangkul kejuaraan Copa America pada 2021, Piala Dunia adalah satu-satunya trofi utama yang hilang daripada koleksi terkenal Messi.


"Ia adalah Piala Dunia terakhir saya, pastinya," katanya.


Bercakap kepada ESPN, Messi menambah: "Saya sedang menghitung hari ke Piala Dunia. Terdapat kebimbangan dan kegelisahan pada masa yang sama. Inginkan ia sekarang, apa yang akan berlaku, dan akhirnya, bagaimana ia akan berlaku. pergi?"


Messi membuat penampilan sulung antarabangsa pada 2005 dan telah membuat 164 penampilan untuk Argentina, menjaringkan 90 gol.


Dalam mencapai Piala Dunia kelimanya, dia akan melepasi rekod sebelumnya untuk pemain Argentina yang dipegang bersama Diego Maradona dan Javier Mascherano.


Argentina menduduki tempat ketiga dalam ranking dunia Fifa, dan berdepan Arab Saudi, Mexico dan Poland dalam Kumpulan C pada Piala Dunia, yang bermula pada 20 November.


"Dalam Piala Dunia, apa sahaja boleh berlaku. Semua perlawanan adalah sangat sukar. Pasukan kegemaran tidak selalunya menang," kata Messi.


"Saya tidak tahu sama ada kami adalah pilihan, tetapi Argentina sentiasa menjadi calon kerana sejarahnya. Sekarang lebih-lebih lagi kerana saat ini kami berada, tetapi kami bukan pilihan. Saya fikir ada pasukan lain yang berada di atas kita."

Post a Comment

Previous Post Next Post