Sinopsis Filem Broker 2022 merupakan filem baru yang ditayangkan pada bulan jun yang lalu. Dibintangi oleh penyanyi terkenal IU, filem ini mengisahkan tentang penjual baby kotak. Dalam bahasa mudah, penjual baby yang diletakkan di tempat pembuangan bayi.

Sinopsis Filem Broker 2022


INFO FILEM BROKER

Filem broker ini merupakan filem dari korea yang diarahkan oleh koreeda hirokazu. dia juga merupakan penuli skrip untuk filem ini.Durasi masa untuk cerita ini adalah 2 jam 9 minit. dari 548 pengguna yang membuat undian online, mereka memberi purata 7.9/10 untuk markah bagi drama ini. Filem ini juga dikenali sebagai baby box broker.

Sinopsis Filem Broker 2022

Kotak bayi ialah ruang kecil, di mana ibu bapa boleh meninggalkan bayi mereka tanpa nama. Sang Hyun mencari ibu bapa baharu untuk bayi yang ditinggalkan di dalam kotak bayi dan membuat tawaran istimewa dengan mereka. 

Dia menggelar dirinya sebagai broker yang mempunyai niat baik. Sang Hyun bekerjasama dengan Dong Soo dalam usaha ini. 

Mereka terlibat dengan So Young, yang meletakkan bayinya di dalam kotak bayi, tetapi kini telah kembali untuk bayinya. Sementara itu, Detektif Soo Jin dan Detektif Lee mengejar Sang Hyun dan Dong Soo.

Review Filem Broker 2022

Satu lagi karya agung daripada Hirokazu Koreeda

Bagi mereka yang sudah biasa dengan Hirokazu Koreeda akan tahu apa yang mereka hadapi sebelum menonton filem ini.

Jika anda masuk ke pawagam menjangkakan filem ini adalah aksi pantas atau filem blockbuster saspens, anda pasti kecewa. Ini adalah filem rumah seni yang sangat didorong oleh watak-watak.

Setiap pelakon memberikan persembahan yang cemerlang. Song Kang-ho berhak memenangi anugerah Pelakon Lelaki Terbaik untuk giliran membintangi Broker di Festival Filem Cannes ke-75 2022. Lee Ji-eun (aka IU) adalah hati dan jiwa filem ini sambil kita menyaksikan wataknya berubah semasa dia mengembara para broker.


Pergi sahaja ke pawagam dengan jangkaan yang betul dan filem ini tidak akan mengecewakan sambil menikmati pengembaraan perjalanan jalan raya yang penuh empati yang mencerminkan keluarga yang kita pilih.

Review kedua

Akar reput


Ia sememangnya bukan filem yang sangat menghiburkan untuk bermula kerana rentaknya yang perlahan dan bunyi yang senyap, tetapi apa yang dilakukannya ialah mempunyai keupayaan untuk membedah punca yang lebih mendalam bagi kitaran hidup manusia yang paling teruk, 

di mana asal-usul setiap kejahatan manusia bermula sebaik sahaja kita dilahirkan. Nada yang sangat sayu dan rendah diri sebenarnya benar-benar benar untuk kehidupan, 

ini semua tentang rasa mati rasa dengan kekosongan, di mana dengan mendapat sedikit detik pahit dalam keadaan paling teruk kita sudah dianggap sebagai ganjaran.

Reviee ketiga

Beberapa Adegan Detektif Soojin Menghancurkan Saya Di Seluruh Pawagam

Teg genre komedi perlu ditambah dalam teg genre. Adegan Soyoung (lakonan IU) & Detektif Soojin (lakonan Bae Doona) sebenarnya adalah komik, pelega komedi.

 Apabila saya menonton ini duduk di sebelah dengan rakan muggle saya, pawagam dipenuhi oleh penonton separuh daripada pawagam, apabila terdapat adegan fizikal & benar-benar agak lucu,

 adegan benar-benar lucu pada separuh masa pertama, kebanyakan penonton separuh daripada teater ketawa kerana adegan yang benar-benar lucu, manakala saya tidak.

Saya akui, saya tidak bosan ketika itu. Filem itu tidak membosankan saya. TAPI! secara peribadi, filem ini adalah vvvvvv sangat lambat kepada saya yang menghabiskan separuh pertama filem sahaja.

 Filem ini mempunyai rentak perlahan, Filem ini adalah filem slowburn dengan berjalan perlahan. Saya tidak menonton karya pengarah sebelum ini sama ada mengetahui siapa dia. Saya hanya mengenali beliau sebagai pengarah yang bijak & cemerlang. ya.

 okey. Sebenarnya tak berapa berminat nak kenal dia (pengarah) lebih jauh & lebih jauh. Saya tidak peduli siapa dia. Tidak kira siapa pengarahnya, dari mana pengarah itu datang, Macam mana karya agung masa depan yang akan dia hidangkan kepada kita. 

Saya tidak berminat, baik. Saya agak neutral dalam hal ini. Filem ini bergerak sangat perlahan untuk bergerak & mencetuskan plot & pembayang. Lambatnya rentak.

SAYA TAK BOSAN PUN

 Saya tidak bosan, tetapi mungkin saya dalam keadaan yang sangat letih ketika itu, saya menontonnya selepas bekerja, saya berpuasa, sehingga separuh masa pertama saya berasa mengantuk, mata saya berat, dan lupa untuk menambah. bahawa sebenarnya filem ini adalah 'hidupkan sel otak anda, 

penuh tumpuan, penuh fokus untuk melihat maksud, apa yang tersirat dalam filem ini' jenis filem agak. Filem berat boleh saya katakan + filem berpacuan perlahan, oleh itu separuh pertama filem sukar untuk ditonton secara peribadi. 

Seperti yang saya katakan filem ini memerlukan, menarik saya untuk memaksa tumpuan & fokus saya, kerana separuh pertama filem yang boleh saya katakan, 

ia mengandungi, membawa banyak petunjuk untuk bergerak, untuk membawa kita memahami apa yang diceritakan oleh filem ini, membayangkan tentang. 

banyak petunjuk, petunjuk, 'mengapa?', sebab, latar belakang, jawapan untuk dijawab & beralih ke babak seterusnya, dan filem ini hanya boleh menjawab 'apa yang filem ini cuba ceritakan?" hanya dapat menjawab semua soalan saya. dalam separuh kedua filem itu. 

Maksud saya, saya telah berkata, filem ini adalah perlahan, dan semua pembayang itu wujud pada separuh masa pertama. separuh pertama : pengenalan, di mana pembayang diletakkan, kemudian untuk menjawab semua mereka pada separuh masa kedua.

Bukan kerja yang bagus. ya. OKEY. Agak bagus. Bukan melodrama, kenapa orang yang tengok ni kata ini filem melodrama??!?! *membuatkan mata saya berkedut*. kenapa? sesuatu yang hilang & kurang bagi saya:

Isu demonstrasi, simbolik yang mana filem Broker ini sukar & berat untuk difahami untuk ditonton, isu, masalah untuk difahami, membuat kesimpulan, merumuskan apa yang filem Broker ini memberitahu saya tentang :

Cerita sikit

Apabila Soyoung (lakonan IU) menurunkan bayi lelakinya yang baru dilahirkan di "kotak bayi". ya. Soyoung meninggalkan bayi lelakinya yang baru dilahirkan di kotak bayi, kemudian bayi lelakinya

 yang baru dilahirkan telah diambil oleh Sanghyun (Song Kangho) & Dongsoo (Kang Dongwon), kemudian Dongsoo memadamkan rakaman video cctv pengawasan proses menjatuhkan Woosung. Kemudian oleh 2 Sanghyun & Dongsoo ini menjual bayi secara rahsia di bawah tanah kepada

 beberapa proses pengangkatan yang diatur, memintas proses panjang & birokrasi rumah anak yatim. Sanghyun, Dongsoo, & Soyoung kemudiannya melakukan perjalanan jalan yang panjang

 dalam proses untuk mencari ibu bapa baharu yang terbaik & paling sesuai untuk Woosung (nama

 anak lelaki Soyoung yang baru dilahirkan). Sanghyun, Dongsoo, & Soyoung kemudiannya melakukan perjalanan jauh dalam proses untuk mencari ibu bapa baharu yang terbaik & paling

 sesuai untuk Woosung (nama anak lelaki Soyoung yang baru dilahirkan) untuk mencari anak angkat yang paling sesuai, ibu bapa terbaik untuk Woosung yang dikasihi sahaja , manakala beberapa detektif yang mengejar (Soojin (Bae Doona) & Detektif Lee (Lee Jooyoung)), manakala

 detektif yang tidak sabar-sabar untuk menekan pertuduhan pemerdagangan kanak-kanak mengekori mereka. Pada satu ketika, samseng itu kemudian muncul & telah terlibat.

pelakon Filem Broker 2022

Filem ini dibintangi pelakon hebat seperti Song Kang ho yang membawa watak sebagai sang hyun dan pelakon kang dong won pula sebagai dong soo. Kita juga ada pelakon Bae Doona yang membawa watak sebagai soo jin. 

Ditambah pula kita ada IU yang membawa watak sebagai moon so young dan pelakon lee joo young pula sebagai detetive lee. Kita ada pelakon comel iaitu park ji yong yang membawa watak sebagai woo seong.


Pelakon pembantu dalam filem ini adalah terdiri daripada pelakon baek hyun jin sebagai polis dan pelakon choi yoon woo sebagai pelakon kanak-kanak.


Antara pelakon lain yang terlibat adalah choi hee jin, lee moo saeng, kim do yeon dan kang gil woo. Selain itu kita juga ada pelakon lim seung soo sebagai hae jin , pelakon ryu kung soo dan juga oh Hee Joon.

penutup Filem Broker 2022

Akhir sekali, kita kena tengok drama iini sebab ia lain dari yang lain dan mempunyai pengajaran yang sesuai untuk kita. Selamat menonton!


Post a Comment

Previous Post Next Post