Filem 2037 Lakonan Bintang Runningman ni merupakan karya yang ditayangkan pada  bulan Jun yang lalu. Dibintangi oleh pelakon hebat yang diketuai oleh Jeon So Min menjadi filem ini menarik untuk ditonton.

Filem 2037 Lakonan Bintang Runningman


Sinopsis Filem 2037

"Pertemuan paling terang ditemui di tempat paling gelap."


Yoon Young yang berusia 19 tahun tinggal bersendirian dengan ibunya dan bersedia untuk peperiksaan perkhidmatan awam sambil bekerja sambilan. Dia ingin bersekolah seperti rakan-rakannya, tetapi mengutamakan peperiksaan dan lulus secepat mungkin demi ibunya yang cacat pendengaran. 

Tanpa mengira hati yang baik dan niat ikhlas, insiden yang tidak dijangka menjadikan Yoon Young daripada mangsa kepada pembunuh, membawanya ke penjara dan dipanggil banduan "2037" dan bukannya "Yoon Young."


Dalam keadaan yang tiada harapan, banduan bersamanya di Sel No. 12 dengan cerita mereka sendiri menawarkan tangan harapan untuk melindungi Yoon Young...

Info Filem 2037

Filem 2037 ini merupakan filem dari korea selatan yang ditayangkan di pawagam pada 8 jun 2022. Filem ini berdurasi 2 jam 6 minit dan mempunyai had umur penonton 15 tahun keatas tau. Rating dia pun cun weh..


penonton bagi 8.1/10 untuk filem 2037 ini tau. ia juga dikenali sebagai young lady. Filem ini diaragka n oleh Mo hong jin. Dia juga merupakan penulis skrip untuk ffilem ini dan turut dibantu oleh Yoo Da young.

Pelakon Filem 2037

Pelakon utama dalam filem 2037 ini adalah bintang runningamn iaitu jeon so min yang membawa watak sebagai Jang mi. Pelakon hong ye ji pula membawa watak sebagai jeong yoon young dan pelakon kim ji young pula membawa watak sebagai kwon keyong sook. Seterusnya kita ada pelakon hwang seok jung sebagai li ra dan pelakon kim mi hwa pula sebagai soon je. Pelakon shin eun jung pula membawa wataks ebagai hae soo dan pelakon yoon mi kyung sebagai yoo sa rang.


Pelakon pembantu yang terlibat pula terdiri daripada pelakon hyun young kyun sebagai kim chul min dan pelakon park na eun sebagai park. Pelakon kim do yeon pula sebagai kim dan pelakon kim young min pula diberi peranan sebagai lim yang merupakan pegawai penjara. 


Kita juga ada pelakon lain seperti hong seo joon, seo jin won, jo ha seok, kim dasul, kim so min dan juga Noh Young Hak.

Review Filem 2037

Salah satu filem yang menyayat hati...


Saya tahu terdapat ramai orang di luar sana yang suka menonton filem yang membuatkan mereka tersenyum sedikit dan lebih banyak menangis. Kemudian "2037" ialah filem untuk anda.


Mari kita bincangkan tentang lakonan Hong Ye Ji yang membawa watak Yoon young, mengetahui sekarang bahawa ini adalah kerja pertamanya dalam lakonan sebenarnya membuatkan saya terdiam. Jumlah perasaan yang dia berjaya sampaikan kepada saya sangat menggerunkan.

Kesakitan, kesedihan, ketidakadilan dan keputusasaan semuanya dilakonkan dengan baik olehnya.


Dia berhenti sekolah tanpa ibunya tahu untuk membayar ubat dan hutang ayahnya, tetapi dia masih mahu mengambil peperiksaan kerajaan akhirnya. Mereka gembira atau mari kita kekal stabil sehingga IT berlaku. Anda tahu apa yang berlaku: perkara yang tidak dijangka yang dilemparkan oleh kehidupan kepada anda. Saya akan meninggalkan mereka untuk anda temui.


Saya tidak pasti bagaimana perasaan tentang hakikat bahawa seorang gadis berusia 19 tahun telah melalui semua ini dan juga mengetahui bahawa ada gadis di luar sana yang terluka dengan cara yang sama. Saya sakit hati untuk mereka dan mahu mereka tahu bahawa mereka adalah orang yang sangat disayangi jika mereka pernah datang untuk membaca ini.

Mengenai ibunya Kyeong Sook setiap kali dia muncul saya menangis sebaldi kerana lakonan Kim Ji Young berada di tahap lain. Dia seorang pekak yang menghidap asma, dia belajar bercakap untuk anak perempuannya, dia sakit hati untuk anak perempuannya tetapi Soon Je, seorang banduan bersama dalam hukuman mati di dalam Sel No. 12, berkata: 

Untuk anak-anak mereka, ibu jauh lebih kuat daripada yang anda fikirkan. Dia sangat menyesal kerana dia tidak dapat melindungi anak perempuannya dan memberikannya kehidupan yang dia inginkan untuknya. Semasa saya melihat dia memegang pizza itu dan mengembara tanpa alas kaki, hati saya hancur, dia benar-benar mahu percaya bahawa anak perempuannya baik-baik saja, bahawa dia akan baik-baik saja.


Semua banduan bersama di Sel No. 12 mempunyai kisah mereka sendiri dan kemudian dihiburkan oleh Yoon Young pada akhirnya, mereka menawarkan perlindungan dan mengasuhnya masing-masing dengan cara mereka sendiri.


Ini adalah kesudahan bagi mereka yang belum menontonnya lagi, saya sangat menasihatkan anda untuk menontonnya dan sediakan tisu dan band-aid untuk jantung anda!


PERANGKAP UTAMA DI HADAPAN, JANGAN BACA, PERGI TONTON KEMUDIAN BALIK. (Ia semacam kesimpulan kepada saya secara peribadi)


Hasrat Yoon Young ialah semua itu akan menjadi mimpi, ia telah dimakbulkan pada penghujungnya setelah mengalami banyak penderitaan baik dari segi fizikal mahupun mental. Dia menyerahkan anak perempuannya yang dinamakan oleh banduan "Boni" untuk diambil sebagai anak angkat, dia berharap dia membesar dengan baik dan cantik, 

dia tidak meninggalkannya tetapi dia melakukan ini untuk melindunginya seperti yang dia katakan tentang ibu bapa Sa Rang, jadi saya boleh membuat kesimpulan demi hati saya yang dia terima dia dan sayang dia akhirnya. Paling penting, dia kembali gembira dengan ibunya dan menjalani temu duga untuk menjadi kakitangan kerajaan.


Saya cuba mengelak daripada menonton filem yang menyayat hati seperti ini untuk sekian lama sekarang kerana ia sangat mempengaruhi saya dan saya tahu ia akan kekal bersama saya untuk sekian lama tetapi ya itulah yang sebenarnya.

REVIEW KEDUA

Walaupun ia sukar, anda perlu meneruskannya


Pertama sekali, saya akan memulakan ulasan ini dengan meringkaskan filem ini sebagai "karya cemerlang". Salah satu filem terbaik yang saya temui setakat ini pada tahun 2022. Temui filem ini semasa menatal tiktok saya, dan ia muncul di fyp saya dengan jumlah tontonan yang agak banyak. Saya tertarik untuk menonton yang ini kerana ia memberi saya getaran Miracle In Cell No.7. Serta-merta, saya mencarinya dalam penstriman yang tersedia dan mula menonton.


Dari saat ia bermula, anda serta-merta tahu bahawa filem ini akan mengambil giliran yang berbeza, filem yang akan bermula dengan tragedi dan mungkin berakhir dengan tragedi juga. Saya telah menonton banyak drama dan filem pengakhiran yang menyedihkan, 

oleh itu, saya tidak mengharapkan apa-apa daripada cerita latar belakang 'banduan' ini. "Ia mungkin sangat klise.." itulah yang saya fikirkan pada mulanya. Tetapi ketika itu, saya melihat ketua wanita terbabit dalam tragedi itu, saya mula panik dan terasa seperti berada di tepi tempat duduk saya; ingin tahu dan bimbang tentang apa yang akan berlaku seterusnya.

Imo, filem ini berjaya menyampaikan mesejnya. Realiti kehidupan kita, bagaimana undang-undang biasanya berfungsi tanpa mengira dan berdasarkan keadaan, dan betapa sukarnya bagi mangsa untuk meneruskan kehidupan mereka yang dihantui oleh tragedi yang menimpa mereka. Juga, kehidupan di dalam penjara, yang setiap watak dalam filem ini berjaya dilaksanakan dengan sangat baik dan menghidupkan cerita itu. 

Saya ingin memberikan tepukan gemuruh kepada pelakon Hong Ye Ji, membaca di suatu tempat bahawa ini adalah debut pertamanya dalam filem, dan saya tidak percaya bahawa dia boleh memakukan peranan berat ini dalam projek pertamanya. Beritahu ya, saat dia mula menangis, tanpa disedari, saya menangis bersamanya. Selain itu, Kim Ji Young membawa peranan sebagai seorang ibu yang pekak, berhak mendapat pujian yang sama. Kedua-dua watak tanpa ragu-ragu akan memberi anda sedikit trauma. Saya tidak bergurau walaupun.


Selain daripada itu, watak sampingan adalah sama penting dalam filem ini, seluruh skuad bilik 10 benar-benar menghangatkan hati saya. Walaupun, mereka selalu bergaduh dan melemparkan kutukan antara satu sama lain, saya suka cara mereka sentiasa melindungi satu sama lain terutamanya maknae. 

Mereka semua mempunyai kisah mereka sendiri untuk diceritakan, tetapi saya sangat faham mengapa filem ini tidak menyerlahkan banyak cerita latar belakang watak sampingan. Lagipun filem ini memfokuskan tentang banduan 2307. Saya suka menonton interaksi antara penghuni bilik 10 tetapi melihat Jeon Somin membawa watak dekat untuk menggambarkan dirinya membuatkan saya meledak.


Secara keseluruhan, apa yang boleh saya katakan, anda harus mengalami sendiri untuk mengetahui apa yang akan anda rasai oleh filem ini. 

Pasukan produksi benar-benar berusaha keras untuk menghasilkan karya cemerlang ini yang menawarkan jalan cerita yang hebat dengan barisan yang menakjubkan. 

Pengakhirannya walaupun agak mengelirukan bagi sesetengah pihak, tetapi saya katakan ia memberi kita, penonton, pilihan untuk mentafsirnya, 

bagaimana kita ingin melihat pengakhirannya berdasarkan tafsiran kita. Akhir sekali, sentiasa ada pelangi di langit, selepas cuaca suram dan pelangi boleh dilihat walaupun dari tempat paling gelap. Walaupun ia sukar, anda perlu meneruskannya. Anda harus hidup dengan baik.

Penutup Filem 2037

Akhir sekali, ramai yang cakap filem ini menarik dan sesuai untuk ditonton. Kalau korang nak tengok, boleh cari di laman penstriman online tau..


Post a Comment

Previous Post Next Post