Sinopsis Drama A Superior Day..drama ni sangat menarik untuk ditonton kearana banyak pelakon hebat di samping jalan cerita dia yang sangat menarik tau. jom baca sinopsis dia dekat bawah ni ya.


Sinopsis Drama A Superior Day


Sinopsis Drama A Superior Day

Drama menarik ini mengisahkan tentang Lee Ho Cheol ialah seorang anggota bomba biasa. Apabila berita mula muncul tentang pembunuh bersiri, He Cheol didatangi oleh orang yang tidak dikenali yang memberitahunya bahawa jirannya, Kwon Shi Woo, adalah kemungkinan penyebabnya. Tanpa disedari oleh Lee Ho Cheol, orang asing itu adalah pembunuh kontrak. Tidak lama kemudian Lee Ho Cheol mendapati dirinya terperangkap secara berbahaya di antara keduanya.

Pelakon Sinopsis Drama A Superior Day


Drama ini dilakonkan oleh pelakon hebat seperti Ha do Gwon yang membawa watak sebagai Bae Tae jin. Pelakon jin Goo pula membawa watak sebagai lee ho chul dan pelakon lee won keun sebaagi kwon shi woo.


Dalam drama ini, pelakon lain yang turut memeriahkan jalan ceritanya adalah Im Hwa young sebagai choi jung hye. Kita juga ada pelakon cho yu ha sebagai lee soo a. pelakon han yi jin sebagai park jung min dan pelakon park min jung pula membawa watak sebagai choo sun woo.


Selain itu, kita juga ada pelakon lee seo joon sebagai oh jung won dan pelakon ryu yeon seok sebagai cho jung shik yang merupakan seorang wartawan. Kita juga ada pelakon jang in ho yang membawa watak sebagai chief choi dan pelakon song young kyu sebagai jang yoon tae.


kita juga ada pelakon yang hyun min sebagai GM joo dan pelakon na chul pula membawa watak seabagai seo min gi dan yang terakhir kita ada jo boo kyung sebagai kim dong woo yang merupakan seorang detektif.

Info Drama A Superior Day

Drama A superior Day ini merupakan drama dari korea selatan yang hanya mempunyai 8 episod sahaja. Ia di tayangkan pada 13 march 2022 sehingga 1 may 2022 dan disiarkan pada setiap hari ahad di saluran OCN. Drama ini juga berdurasi  satu jam untuk setiap episod dan mempunyai had umur 18 tahun keatas. Kalau di bawah umur tu, jangan tengok sorang-sorang tau sebaba ada degan yang tak sepatutnya tau. 


Drama ini diarahkan oleh Jo Nam Hyung dan skripnya ditulis oleh lee ji hyun. Ia bergenre thriller, misteri dan ada elemen menyentuh psychologi sekalai tau. Setakat ini, penonton memberi markah 7/10 untuk drama ini tau. nak tahu sebab apa? jom baca review di bawah ini ya.

Review Drama A Superior Day

Eww! Apakah ini?


Ini akan menjadi yang pendek.

Anda tidak perlu menonton drama ini, maksud saya adalah sentiasa bijak untuk tidak membuang masa. Tidak bcs ia tidak walaupun sedikit purata, ia adalah salah satu yang paling teruk yang pernah dihasilkan. Saya menerangkan sebab-sebabnya sepanjang (tanpa spoiler ofc), walaupun hanya mereka yang telah menonton akan dapat merasakannya. Tetapi atas beberapa sebab, jika anda belum bermula, tinggalkan ini, kerana ia tidak berbaloi.


Diterbitkan oleh IWill Media dan dicipta oleh Studio Dragon, "A Superior Day (우월한 하루) [2022]" ialah sebuah drama asal OCN (walaupun ia tidak berasa seperti itu sama sekali). Ditulis oleh Lee Ji Hyun dan diarahkan oleh Jo Nam Hyung, rancangan itu ialah adaptasi aksi langsung daripada webtoon popular dengan tajuk yang sama, yang dikarang oleh Team Getname yang termasuk Kim Carnby (Sweet Home) dan Aurani (Meloholic).

Diterbitkan oleh IWill Media dan dicipta oleh Studio Dragon, "A Superior Day (우월한 하루) [2022]" ialah sebuah drama asal OCN (walaupun ia tidak berasa seperti itu sama sekali). Ditulis oleh Lee Ji Hyun dan diarahkan oleh Jo Nam Hyung, 

rancangan itu ialah adaptasi aksi langsung daripada webtoon popular dengan tajuk yang sama, yang dikarang oleh Team Getname yang termasuk Kim Carnby (Sweet Home) dan Aurani (Meloholic).


Kisah ini mengikuti Lee Ho Chul (Jin Goo), seorang anggota bomba yang bertanggungjawab, yang tinggal bersama keluarga kecil isteri dan seorang anak perempuannya. Suatu hari anak perempuannya diculik dan tidak lama kemudian mengikut arahan daripada orang yang tidak dikenali yang mahu Ho Chul menyiasat dan mengetahui punca pembunuh bersiri. 

Pengejaran membawanya kepada situasi yang tidak dijangka di mana dia mendapati dirinya dan keluarganya terjerat antara orang asing dan pelakunya.

REVIEW KEDUA

Siri ini sepatutnya tidak pernah dibuat


Saya berhasrat untuk menulis ulasan tipikal dengan aspek drama yang saya gemari dan bahagian yang saya tidak suka, tetapi kemudian saya menyedari bahawa tidak ada satu pun perkara positif yang boleh saya katakan tentang siri ini, walaupun satu. Jika anda menikmati drama ini, sila jangan baca lebih lanjut.


Ini mungkin salah satu siri terburuk yang pernah saya tonton dalam hidup saya dan dalam genre thriller-mystery ia sebenarnya mungkin yang paling teruk.


Saya akan terus ke titik iaitu plot. Bayangkan papan catur di mana pemain boleh menggerakkan bidak mereka mengikut kesukaan mereka, tanpa mengambil kira peraturan. Begitulah siri ini. Penulis menggunakan watak-watak, yang ditulis dengan teruk, namun dia suka tanpa mengambil kira bahawa ada sesuatu yang dipanggil logik. 

Genre siri ini tidak membenarkan lubang plot. Ia bukan drama di mana burung merpati dan rakan-rakannya boleh muncul untuk menyelamatkan hari dan anda boleh melakukannya, kerana genre membenarkannya. Mereka bukanlah jenis lubang plot yang boleh anda tolak, kerana anda sedang berseronok.


Kita semua pernah menonton kdrama di mana pegawai polis digambarkan sebagai orang bodoh dan mereka tidak menggunakan otak untuk berfikir. Baiklah, jika dibandingkan dengan watak dalam siri ini di mana semua orang bertindak seperti mereka hanya mempunyai satu sel otak yang tinggal, pegawai polis tersebut sepatutnya memenangi beberapa pingat kerana tingkah laku mereka yang boleh dicontohi.

Pelakonnya biasa-biasa sahaja, tetapi sebenarnya, saya tidak pasti sama ada mereka bukan pelakon yang baik atau kerana watak mereka ditulis dengan teruk sehingga mereka tidak dapat melakukan apa-apa yang lebih baik daripada itu. Malah OST tidak mempunyai apa-apa untuk ditawarkan dan ia adalah salah satu daripada beberapa kali muzik itu berasa tidak kena pada tempatnya.


Ini mungkin terdengar agak menyinggung perasaan, tetapi kerana saya merasakan siri ini menghina kecerdasan saya, saya tidak dapat menulis apa yang saya rasakan dengan cara yang lebih positif.


Bantu diri anda sendiri dan lupakan tentang kewujudan siri ini, kerana ia tidak sepatutnya dibuat pada mulanya.

REVIEW KETIGA

Sudah lama saya tidak melihat Jin Goo dalam drama jadi saya gembira melihatnya dalam projek baharu. Saya tidak pernah menonton apa-apa dengan Jin Goo sejak Descendant of the Sun, jadi lebih baik saya melakukannya sekarang.


Plotnya mempunyai rasa Die Hard dan 24 dengan sedikit getaran pembunuh bersiri di sisinya jadi saya fikir bahawa drama ini akan menjadi agak mendebarkan. Malangnya, semakin saya mengikuti setiap episod semakin saya merasakan bahawa drama itu agak mengecewakan. 

Dari segi pelakon, saya masih berpendapat bahawa mereka melakukan kerja yang baik dalam skop drama walaupun saya harus mengatakan bahawa saya tidak begitu kagum dengan penulisan. 

Dari satu segi, format drama yang disiarkan satu episod setiap minggu mungkin mempunyai kesan dalam mengurangkan ketegangan yang dirasai selepas setiap episod tetapi penulisan itu juga tidak banyak membantu untuk menambah baik keseluruhan pengalaman.

 Saya ragu walaupun seseorang itu menunggu dan maraton episod itu sekali gus bahawa ia akan membuat apa-apa perbezaan kerana penulisan itu ITU tidak masuk akal.


Ia benar-benar merasakan seolah-olah keseluruhan plot ditulis terlalu rumit tanpa perlu hanya supaya drama boleh menyebabkan banyak perkara yang tidak masuk akal berlaku dalam masa sehari suntuk. 

Tetapi malangnya, ini tidak berlaku untuk drama itu. Boleh dikatakan, beberapa kelainan mungkin agak cemerlang jika dilaksanakan dengan betul. Selalunya, banyak adegan utama tidak mengikut masa dan disunting dengan teliti. 

Dan keseluruhan perkara yang 'superior' hanya mula timbul menjelang penghujung seolah-olah penulis baru ingat tajuk drama itu.

penutup Drama A Superior Day

Drama ini menarik walaupun ada yang cakap ia membosankan. tetapi biasalah tu kalau tak kena selera mesti akan cakap tak best kan. yang penting kena tengok dulu baru nilai. 8 episod jer pun. hehe

Selamat menonton.


Post a Comment

Previous Post Next Post