Sinopsis Filem China, Better Days. Kali ini aku tertarik untuk berkongsi mengenai filem dari negara China pula.. Aku pilih filem better days yang telah ditayangkan pada tahun 2019. best ke tidak? jom baca sinopsis filem better days di bawah in.


Sinopsis Filem China, Better Days


Sinopsis Filem China, Better Days

Filem better days  ini berkisar tentang seorang gadis yang dibuli di sekolah dan hubungannya dengan seorang budak jalanan yang keras, dengan siapa dia terlibat dalam pembunuhan seorang gadis remaja.

Info Filem Better Days

Filem better days ini merupakan filem dari China yang telah ditayangkan pada 25 oktober 201 yang lalu. Durasi masa untuk filem ini adalah selama 2 jam 18 minit tau. Ramai penonton memberi marhkkah 9.2/10 untuk filem ini. 

mesti jalan cerita dan pelakon dia best. sebab itu ramai yang bagi markah tinggi.Filem menarik ini juga dikenali sebagai the youthful you diarahkan oleh derek tsang dan skripnya pula ditulis oleh lam wing sam, li yuan dan xu yi meng.


Filem bergenre psychologi romantik dan remaja ini banyak bercerita mengenai pembuli di sekolah dan juga mengisahkan mengenai para pelajar.

Review Filem Better Days

Saya tidak pernah peminat apa-apa yang berkaitan dengan pembuli, dan saya juga tidak tahu filem ini wujud pada mulanya. Saya menontonnya kerana rakan saya mengheret saya bersamanya. Dia menangis ketika menonton treler dan tidak sabar-sabar mahu menonton filem itu.


Filem ini sangat hebat. Saya sudah menontonnya dua kali. Kedua-dua watak utama sangat mengagumkan dan berbakat sehingga anda dapat merasakan emosi, kegembiraan, kesedihan atau apa sahaja perasaan mereka yang terpancar di mata dan ekspresi muka mereka. 

Jalan ceritanya sangat menarik. Ia adalah sejenis cerita yang kekal dalam ingatan anda dan membuatkan anda memikirkannya walaupun selepas keluar dari dewan pawagam selama berhari-hari. Di sebalik keganasan dan pembuli itu, sedikit kasih sayang antara pelakon utama membuatkan saya berasa begitu hangat dan tersentuh. 

Pemimpin utama tidak banyak bercakap dalam filem, tetapi mereka berkomunikasi melalui mata mereka dan ekspresi mereka sangat mengagumkan.


Kesimpulannya, cerita, bakat pelakon dan pilihan pelakon adalah sempurna. Ini filem wajib tonton.

Dari awal lagi saya sangat berminat dengan filem itu. Sepatutnya lebih banyak filem sebegini, sekurang-kurangnya bagi saya, kerana suasananya hebat, justeru saya berpendapat tinggi. Filem itu menyentuh saya, dan pada masa yang sama memaparkan kisah sedih penderaan orang muda.

 Satu-satunya perkara yang mungkin berbeza ialah pada penghujung kisah Bei dan Chen Nian boleh ditamatkan secara berbeza, kerana filem dari awal dan akhir adalah memalukan watak-watak. Ini adalah filem terbaik yang pernah saya tonton !

REVIEW KEDUA FILEM BETTER DAYS

Menonton atas cadangan daripada seorang rakan dan saya perasan ini mempunyai ulasan yang hebat. Saya segera mengenali watak utama dari filem Zhang Yimou dan dia adalah pilihan popular untuk banyak filem serius. Dia memainkan watak "pelajar yang baik." Jackson Yee 

adalah seseorang yang saya tidak kenali - walaupun dia seorang pelakon yang baru dan seorang idola, dia mempunyai aura matang yang tidak terasa pada tempatnya.


Ini adalah filem serius yang telah diterokai berkali-kali - tentang graviti buli dalam kehidupan anak muda di China, semasa menghadapi pembuli sekolah ini, ia meneroka isu masyarakat yang lebih luas, pendidikan, persaingan tanpa henti antara pelajar dan peperiksaan, ini semua atau tiada keadaan tekanan yang diharungi oleh pelajar. 

Dan filem ini didramatkan apabila pasangan muda itu cuba berjuang untuk diri mereka sendiri dalam dunia di mana orang dewasa seolah-olah berjanji untuk membantu tetapi nampaknya tidak mempunyai banyak kuasa atau menepati janji mereka.

Apabila peristiwa tragis semakin teruk, mereka mendapati kemahuan untuk mengambil perkara sendiri, menyebabkan separuh kedua peristiwa itu meningkat kepada keadaan yang tidak terkawal. Filem ini adalah rollercoaster - 

Zhong Dong Yu memainkan watak yang sama dari "Under the Hawthorn Tree" sebagai watak yang lemah, pemalu, menyedihkan, tulen yang tidak disukai oleh peribadi daripada menonton drama Barat yang penuh dengan wanita kuat yang jahat seperti kita. biasa melihat pada masa kini, namun saya telah belajar untuk menghargai kekuatan tenang 

daripada dua petunjuk. Tambahan daripada kedua-dua ini mempunyai chemistry yang baik, dan lakonan yang bagus - anda benar-benar belajar untuk membenci pembuli dan memperjuangkan petunjuk kami. Namun untuk yang negatif, 

saya rasa ia terlalu berat. Saya berharap mereka meneroka lebih banyak tentang pembuli esp gadis utama, kita hanya mendapat sekilas kisah belakangnya namun saya rasa itu adalah bahagian yang paling menarik. Ia meninggalkannya terlalu Baik vs Jahat.


Apa yang saya juga suka adalah keyakinan yang dikongsi oleh kedua-dua mereka dan harapan dan keilmuan mereka terhadap remaja membuat keputusan sendiri digambarkan di sini - apabila mereka berdua membuat keputusan untuk menceritakan kisah yang sama kepada polis - hanya menunjukkan untuk membuktikan betapa mereka telah pergi. melalui dan ikatan mereka yang tidak tergoyahkan yang secara fizikal diwakili oleh adegan pasangan Les Mis itu. 

Mereka ini menjadi lebih rapat dan rapat sehingga mereka berkongsi semangat juang yang sama yang malangnya, sebagai orang dewasa, akhirnya akan kalah. Filem ini bagus kerana memaksa mereka untuk menghadapi realiti situasi mereka sambil memperkecilkan keputusan romantis mereka (seolah-olah tindakan tidak membawa akibat), yang sesuai apabila mereka beralih sebagai remaja kepada dewasa.

REVIEW KETIGA FILEM BETTER DAYS

Daripada artikel pencalonan MDL Hong Kong Awards*, saya terus menonton Better Days kerana ia mendapat 11 pencalonan! Saya cuba mengelak rancangan buli hari ini, tetapi pastinya saya tidak boleh melepaskan rancangan yang mendapat begitu banyak nama. 

Selepas menonton, ia antara filem terbaik yang pernah saya tonton sejak sekian lama, dan kini dalam senarai 10 Filem Teratas saya. Filem ini hebat dalam gaya penceritaan, sinematografi, lakonan, pelakon dan pengarahannya. Sangat beremosi...Membuat saya terharu -- ada satu adegan yang unik yang pasti membuatkan semua orang mengalirkan air mata. 

Jika anda belum menontonnya, pastikan anda menonton melalui kredit pada penghujungnya. Sekarang saya akan berusaha untuk menonton rancangan lain yang dibintangi oleh kedua-dua pengarah, serta oleh penulis/pengarah.

Pelakon Filem Better Days

Pelakon utama untuk filem ini adalah Zhou dong yu yang membawa watak sebagai chen nian. kita juga ada pelakon jackson yee sebagai liu bei shan. Filem ini turut di bantu oleh pelakon yin fang sebagai zheng yi, pelakong huang jue pula sebagai lao yang dan pelakon wu yue sebagai emak kepada chen nian pelakon utama. 

Tambahan pula, kita ada pelakon zhou ye sebagai wei lai dan pelakon zhang xin yi sebagai xu miao. pelakon liu ran pula membawa watak sebagai luo ting.


Seterusnya kita ada pelakon xie xin tong sebagai wang li pelakon gala zhang sebagai li xiang dan pelakon zhang yi fan sebagai hu xiao die. kita juga ada pelakon zhao run nan sebagai da kang dan pelakon li zhen cheng sebagai da kang ayah. pelakon gao xuan ming pula sebagai lai zi.

penutup Filem Better Days

Akhir sekali, jangan lupa untuk tonton filem dari china ini pula. Selalunya asyik korea ja kan. jadi kali ini aku kongsikan filem china pula. hehe selamat menonton!


Post a Comment

Previous Post Next Post