Sinopsis dan Pelakon Drama Soundtrack #1. Drama yang dilakonkan oleh park hyung sik dan juga han so hee ini memberi ruang untuk kita berehat dari drama-drama lain. Jom baca sinopsis drama ini dekat bawah ya.

Sinopsis dan Pelakon Drama Soundtrack #1


Pelakon Drama Soundtrack #1

Drama ini dibintangi oleh pelakon Park Hyung sik yang membawa watak sebagai han sun woo dan pelakon han so hee pula membawa watak sebagai lee eun soo.


dalam drama ini juga turut dibintangi oleh pelakon kim joo heon yang membawa watak sebagai kang woo il. pelakon yoon byung hee pula membawa watak sebagai yoon dong hyun.


Dalam cerita ini pelakon park min jung juga membawa watak sebagai Ma Ri dan pelakon park hoon pula membawa watak sebagai gyeol han.


Selain itu, kita ada pelakon lee jung eun sebagai emak kepada eun soo. pelakon seo in guk sebagai jay jun dan dia muncul pada episod ke 3.


Pelakon yoon seo ah pula sebagai kim seo yeon yang masuk pada episod ke 4. Pelakon bae hyun kyung pula sebagai director dalam drama dan pelakon nam sang ran dan juga kim do shin.

Info Drama Soundtrack #1

 Soundtrack #1 ini merupakan drama dari korea selatan yang hanya mempunyai 4 episod sahaja. Drama ini ditayangkan di disney+. Drama ini dah ditayangkan pada 23 March 2022 sehingga 13 April 2022 yang lalu dan ditayangkan pada setiap hari Rabu tau. Drama ini mempunyai had umur 13 tahun keatas dan mempunyai durasi masa 44 minit. Bagi yang bawah umur, pastikan anda tonton dengan orang dewasa tau.


Penonton drama ini memberi markah 8.3/10 untuk drama ini tau. setakat hari ini 9433 orang yang dah buat undian terhadap drama ni. So aku boleh kata drama ini mempunyai ramai peminat lah. Rugi pula tak tengok. hehe.


Drama ini juga dikenali sebagai why did you come to my house ini diarahkan oleh kim hee won dan skripnya ditulis oleh ahn sae bom tau. ia bergenre muzikal romantik. 

Sinopsis Drama Soundtrack #1

Drama soundtrack ini menceritakan tentang Dua orang telah berkawan selama dua dekad, tetapi hanya dua minggu hidup bersama mengaburkan garis halus antara cinta dan persahabatan.


Han Sun Woo ialah seorang jurugambar baru yang kacak dengan personaliti yang mesra, manakala Seo Eun Soo seorang yang ceria, berterus terang dan jujur ​​yang meluahkan perasaannya secara terbuka. Tiga tahun lalu, dia merebut peluang untuk menjadi penulis lirik. Pada masa kini butiran percintaan mereka yang boleh dikaitkan secara halus dijalin ke dalam gubahan muziknya.

review Drama Soundtrack #1

Pendek, Manis dan Layak.


Drama ini mengingatkan saya tentang petikan daripada "Me Before You", sebuah novel percintaan oleh Jojo Moyes dengan filem adaptasi yang berjaya, seperti: "...Saya memberitahunya kisah dua orang. Dua orang yang tidak sepatutnya bertemu, dan yang tidak menyukai satu sama lain apabila mereka melakukannya, tetapi yang mendapati mereka adalah satu-satunya dua orang di dunia yang mungkin dapat memahami satu sama lain."


Dicipta oleh NHN Bugs dan Dihasilkan oleh Red Nine Pictures serta Xanadu Ent., "Soundtrack # 1 (사운드트랙 #1) [2022]" ialah salah satu usaha awal Disney+ Original Drama Korea. Ditulis oleh Ahm Sae Won dan diarahkan oleh Kim Hee Won, drama ini hanya mendapat 4 episod pendek dengan lebih kurang. Masa tayangan 45 minit, dan bintangkan Park Hyung Sik & Han So Hee sebagai peneraju.


Runut Bunyi #1 ialah kisah dua sahabat baik selama dua dekad pada awal 30-an, yang telah kekal bersama melalui susah dan senang, tetapi hujung indah persahabatan & cinta menjadi kabur kerana mereka tertarik antara satu sama lain sambil kekal bersama selama dua minggu. Adakah mereka akan berakhir bersama?

Walaupun begitu pendek, berdasarkan tajuk, watak-watak yang hidup melalui kata-kata, lirik dan muzik dijangka (sekurang-kurangnya saya yang melakukannya), namun, ini tidak benar untuk kebanyakan bahagian; tidak kecewa, masih.


Saya rasa sinopsis dan konsep "kawan kepada kekasih" menceritakan segala-galanya dan menyediakan sejumlah kira-kira 170 minit masa tayangan pendek, ia agak boleh ditebak apa yang akan berlaku; tetapi apa yang kita patut nantikan ialah: pelaksanaan dan pengakhiran, sambil mengintip melalui mesej. Pada pendapat saya, persembahan itu dapat menghidupkan dan melegakan fikiran yang tersembunyi dalam diri kita, sambil cuba mencapai skor yang baik. Walaupun persembahan itu terasa singkat dan terasa ringan pada beberapa ketika, perkembangannya bersih dan memuaskan.

REVIEW KEDUA

Amat membosankan


Saya tidak mempunyai banyak perkara untuk diperkatakan tentang siri pendek ini selain daripada fakta bahawa saya amat terharu. Saya mempunyai jangkaan yang tinggi. Memandangkan hanya terdapat 4 episod, saya fikir mereka perlu menyelesaikannya dengan pantas. Saya juga sangat menyukai pelakon. Saya peminat Park Hyung Shik dan Han So Hee; jadi mengetahui bahawa mereka berlakon bersama membuatkan saya teruja.


Keterujaan itu hilang dengan cepat. Tidak ada yang salah dengan drama ini. Cuma tiada apa yang berlaku. Agak ganjil untuk mengatakan bahawa drama yang hanya mempunyai 4 episod telah diseret keluar. Tetapi itulah yang saya rasa. Ini sepatutnya filem. Atau lebih baik lagi. Tidak wujud sama sekali.


Saya tidak boleh menunjuk pada mana-mana perkara tertentu dan mengatakan itu tidak baik. Sebenarnya, ada beberapa babak yang sebenarnya saya suka, Tetapi mungkin ada 1 atau 2 babak sebegitu dalam setiap episod. Yang meninggalkan kira-kira 35-40 minit setiap episod yang dirasakan sia-sia. 35-40 minit itu terasa seperti pengisi.


Banyak drama ini dirasakan tidak perlu. Ini boleh dengan mudah dibungkus dalam 1 episod, dan masih membosankan.


Sekarang kepada lakonan. Saya suka lakonan Park Hyung Shik dan Han So Hee. Mereka berdua adalah pelakon yang hebat. Secara berasingan. Bersama-sama, mereka tidak mempunyai sebarang chemistry. Saya hampir tidak percaya mereka berdua berkawan, apatah lagi pasangan kekasih. Saya fikir mereka berdua akan mendapat manfaat daripada drama yang lebih dinamik.


oh baiklah. Itu 176 minit terbuang.


Jika anda peminat drama perlahan, di mana tidak banyak yang berlaku. Ini mungkin berfungsi untuk anda. Tetapi jika anda seperti saya dan sebenarnya mahu sesuatu berlaku. Anda akan membuang masa anda dengan ini.

REVIEW KETIGA

Halus, hangat dan ringkas


Sudah tentu kerana ini hanya 4 episod, fokus drama bukan pada cerita tetapi secara jujurnya ia tidak perlu. Walaupun premisnya boleh diramal, drama ini lebih kepada feels dan connection. Jika anda sedang mencarinya, saya cadangkan mencubanya dengan pasti. 

Drama tidak semestinya memerlukan sejuta perkara, untuk dianggap bagus. Kadang-kadang cerita yang mudah dirasai boleh berfungsi dengan baik dan biarkan drama ini bercakap untuk itu.


Sinematografi terasa begitu hangat, berlatarkan musim sejuk dan menambahkan suasana dan mood yang cuba dicipta oleh pengarah. Kisah klasik tentang cinta yang tidak berbalas tetapi walaupun hanya empat episod, penulis melakukan kerja yang hebat dalam lakon layar dan ia tidak terasa tergesa-gesa. 

Hakikat bahawa mereka mengekalkan cerita itu dengan mudah menyumbang kepada memberi tumpuan kepada perkara utama iaitu persahabatan mereka dan bukannya merumitkannya. Emosi dan pemikiran untuk watak-watak dalam setiap episod berasa wajar dan mengalir dengan lancar merentasi keseluruhan drama.


Chemistry yang dikongsikan oleh rakan-rakan terserlah dengan sangat indah, tidak keterlaluan. Saya seolah-olah tidak boleh meletakkan jari saya tentang bagaimana mereka melakukannya dengan sempurna. 

Watak Han Sun Woo (lakonan Park Hyung Sik) sangat sihat dan pelakon itu melakukan kerja yang cemerlang dalam menyampaikannya di skrin. Lee Sun Soo lakonan Han So Hee juga memainkan peranan itu dengan sangat baik, lakonannya halus tetapi dengan cara yang baik. Satu-satunya kejatuhan ialah saya berharap ia lebih lama. Halus, hangat dan ringkas. Jika anda ingin menikmati malam dengan perasaan kabur itu, dapatkan selimut, nyalakan lilin dan nikmatilah!

penutup Drama Soundtrack #1

Aku rasa drama ini sangat best dan menarik untuk ditonton. korang boleh tonton semula di saluran online lah yer.. selamat menonton.


Post a Comment

Previous Post Next Post