Filem Train to Busan INI merupakan karya pertama filem korea yang aku tengok Mungkin sebab viral, jadi aku pun tak lepaskan peluang untuk tonton filem menarik ini. Kalau korang belum tengok boleh baca sinopsis filem ini dibawah ya.

Review Filem Train to Busan


Info Filem Train to Busan

Drama train to busan ini berjaya mencetuskan fenomena apabila jalan cerita berkisar mengenai zombie berjaya mendapat tempat dalam kalangan peminat dunia. Filem train to busan ini merupakan filem korea yang ditayangkan pada 20 julai 2016 yang lalau. Filem ini berdurasi 1 jam 58 minit dan mempunyai had umur 15 tahun keatas tau.


Pengarah filem ini adalah Park Joo seok dan skripnya ditulis oleh yeon sang ho. Filem ini bergenre Aksi seram dan menakutkan ini diberi markah 8.9/10 dari 60,333 orang pengundi secara online.


Sinopis Filem Train to Busan

Seok Woo, anak perempuannya yang terasing, Soo An, dan penumpang lain terperangkap di dalam kereta api KTX (kereta api laju) yang menuju dari Seoul ke Busan semasa wabak virus yang membawa bencana di Korea Selatan.

Review Filem Train to Busan

Jika anda mahukan cerita, pelakon, lakon layar yang hebat dan rasa jantung anda berdegup kencang? Jangan terlepas filem hebat ini!!


Ini adalah salah satu filem zombi terbaik di dunia. Ya, semuanya mempunyai kisah lama yang sama, ringan. Tetapi tidak semua pengarah filem boleh melakukannya dengan sempurna seperti yang mereka lakukan di sini. Pelakonnya hebat, semuanya. Saya berkata 'wtf' sepanjang filem itu, saya dapat rasakan jantung saya berdegup kencang, malah saya berpeluh!

Muziknya menambahkan begitu banyak emosi dan kekecohan dalam filem ini. Ia mempunyai banyak aksi, adegan mendebarkan, bahagian berdarah dan bahagian yang menaikkan rambut sepanjang filem ini.


Mengapa saya sangat teruja? Rentak filem ini yang bagus, anda akan terjebak dengannya sebaik sahaja anda menontonnya. Pelakon-pelakon yang semuanya melakukan kerja yang sangat baik, mereka meyakinkan, Ma dong Seok seperti selalu badass. Setiap orang mempunyai masa dan cerita mereka dalam filem ini. CGI telah dibuat dengan hebat dan pelakon zombi berasa begitu nyata, adegan patah tulang yang buruk dan darah di mana-mana. Muzik itu menambah ketegangan dalam setiap adegan.


Saya akan menonton semula filem ini pada bila-bila masa dan saya fikir ini akan menjadi salah satu filem Korea pertama yang ditonton di seluruh dunia, kerana di sini, di kampung halaman saya, di mana mereka tidak pernah mendengar tentang tanah Kdrama, kini mengetahui tentang filem ini.


100% mesti tonton!

Review kedua train to busan

Jika anda sedang mencari seram sebenar, ini bukan.

Jika anda benci menangis, ini pasti bukan.

Saya akan katakan untuk filem ini, ia adalah tragedi sebelum seram. Pasti, terdapat beberapa unsur seram, namun- ia benar-benar lebih menyedihkan daripada menakutkan.


Ceritanya halus. Ia tidak mendalam. Saya perlu mengingatkan anda bahawa tajuk literal rancangan ini ialah TRAIN TO BUSAN. Ia adalah persembahan keseluruhan tentang watak yang melakukan yang terbaik untuk mencapai zon selamat- Busan. Di atas kereta api. Ia menepati tajuknya, saya akan memberikannya.


Lakonan dan wataknya memang hebat. Lakonan Gong Yoo sangat baik, seperti yang dijangkakan. Perkembangan wataknya sangat mengagumkan. Dia berubah daripada seorang yang mementingkan diri sendiri kepada seorang yang tidak mementingkan diri sendiri yang lebih mengambil berat tentang orang lain.

Watak Ma Dong Seok di sini sama seperti wataknya dalam Bad Guys. Anda pasti akan terpaku dengan wataknya. Pelakon ini lebih layak mendapat pengiktirafan.

Dan yang paling tidak dijangka- Kim Soo An. Dia seorang pelakon kecil yang comel dan berbakat. Kemudian sekali lagi, kebanyakan pelakon dan pelakon kanak-kanak Korea meningkatkan standard antarabangsa untuk keupayaan berlakon di kalangan kanak-kanak.

Watak Kim Eui Seong sangat tidak disukai, membuktikan bahawa dia memainkan peranannya dengan baik.


Muziknya bagus. Ia sesuai apabila ia sesuai.


Nilai tonton semula: 10

Heck yeah saya akan menontonnya lagi.

Saya boleh memberitahu anda bahawa saya sememangnya bukan peminat filem zombi tetapi seperti yang saya katakan sebelum ini, ia lebih merupakan tragedi daripada seram. Oleh itu, jika anda peminat filem zombie-apocalypse utama yang mendapati nilai dalam aspek seram dan mengharapkan filem ini memenuhinya dengan sebaik mungkin, jangan terlalu mengharapkan. Solekan adalah realistik dan kemas.


Walaupun saya menangis lagi, ia berbaloi untuk ditonton.

Jika anda menikmati sedikit seram, aksi, keseronokan, sedikit komedi dan agak tragedi, cuba filem ini. Ia adalah satu perjalanan yang hebat.

Review ketiga train to busan

Train to Busan menarik dan mendebarkan, dengan kelebihan emosi yang sering dilupakan dalam cerita kiamat. Malangnya, cerita dan logik dikorbankan untuk introspeksi dan persembahan yang berwawasan.


Ceritanya agak linear, tanpa penjelasan dan tiada penutupan yang betul, tetapi kelemahan ini membolehkan filem itu lebih tertumpu pada kumpulan watak kami, yang cuba mengatasi situasi bencana mereka. Filem ini mengkaji sifat manusia dan kepentingan yang bercanggah. Dalam keadaan yang memuncak dan mengigau, orang pasti akan didorong ke had mereka. Kita nampak mementingkan diri dan tamak, tetapi kita juga melihat perubahan dan kesetiaan. Pelakon dan pelakon melakukan kerja yang hebat dalam menjadikan watak-watak ini nyata dan cacat.


Kereta api ke Busan pastinya mendebarkan dan bukan murah. Kesan khasnya sangat meyakinkan (kerana ia sepatutnya berada dalam filem dengan zombi!) dan ditambah dengan muzik, mewujudkan suasana tegang yang dikekalkan sepanjang filem. Ketakutan lompat kotor adalah terhad dan seram sebenar sebenarnya adalah prospek perkara ini berlaku kepada anda.


Walaupun terdapat kelemahan dalam jalan cerita, mata saya terpaku pada skrin sepanjang masa. Kereta api ke Busan menarik anda masuk dan membuatkan anda kekal.

REVIEW KEEMPAT TRAIN TO BUSAN

Menontonnya di pawagam tempatan sebentar tadi. Saya menontonnya kerana Gong Yoo dan Ma Dong Seuk jadi saya tidak begitu peduli dengan jalan cerita zombi itu.


Ternyata jalan ceritanya bagus. Filem ini akan menarik perhatian anda dari awal lagi. Rentaknya bagus, tiada momen yang saya rasa membosankan. Jalan ceritanya jelas, ia memberitahu anda apa yang ingin diceritakan, tiada apa yang memerlukan pemikiran kritis. Anda hanya memikirkan apa yang harus mereka lakukan untuk bertahan dari serangan zombi itu. Ya, akan ada beberapa adegan yang akan mengganggu emosi anda. 

Kadang-kadang anda berasa seperti anda mahu beberapa watak mati dengan cepat kerana mereka sangat menjengkelkan, malah pada beberapa ketika Gong Yoo akan mengganggu anda. Dia menyampaikan peranan pentingkan diri dengan betul. 

Kim Soo An juga menyampaikan peranannya dengan baik, saya kagum. Ma Dong Seok seorang kekasih, saya sangat suka peranannya di sini.


Tiada lagu apa pun telah digunakan sebagai latar belakang kecuali nyanyian Soo An dan nada dering. Tetapi kesan bunyi yang mereka gunakan adalah sesuai pada masa yang betul. Lazimnya filem zombi mempunyai kesan kejutan secara tiba-tiba kepada penonton, jadi berhati-hati sepanjang masa. Anda tidak akan tahu bila zombi akan muncul.


Secara peribadi saya fikir mereka boleh memberikan pengakhiran yang lebih baik, ini memang filem yang bagus. Mungkin saya akan menonton semula 5 tahun kemudian, ia masih meninggalkan kesan kepada saya. Pergi tonton, masa anda berbaloi.

Pelakon Filem Train to Busan

Pelakon utama dalam filem ini adalah gong yoo sebagai seok woo dan pelakon jung yu mi sebagai sung kyung. Pelakon ma dong seok pula membawa watak sebagai sang hwa dan pelakon kim soo an sebagai seo soo ahn. Pelakon kim eui sung sebagai yong suk dan pelakon choi woo shik sebagai min young shik dan pelakon ahn so hee sebagai kim jin hee.


Pelakon pembantu dalam filem ini adalah Choi gwi hwa sebagai orang gelendangan. Pelakon jung suk yong sebagai kapten. Pelakon ye soo jung sebagai in gil dan pelakon park myung shin sebagai jong gil. Pelakon jang hyuk jin sebagai gi chul. kita juga ada pelakon kim tae yoon seebagai pelajar kolej.


Pelakon kim dae hyun sebagai zombie yang buka pintu dengan kepala dia. Kita juga ada pelakon lain antaranya adalah lee won jin, kim wang do dan park sook myung.

Penutup Filem Train to Busan

Akhir sekalai jangan lupa untuk tonton filem train to busan ini sebab ia sangat menarik dan menakutkan tau.

Selamat menonton.


Post a Comment

Previous Post Next Post