Kenangan Filem Miracle in Cell No. 7.. Sebuah filem yang diminati ramai kerana jalan ceritanya yang menarik dan juga barisan pelakon yang sangat mantap dan memberi kesan kepada para penonton yang menonton. Jom kita baca sinopsis filem miracle cell no 7 ini dibawah ya.


Kenangan Filem Miracle in Cell No. 7


Sinopsis Filem Miracle in Cell No. 7

Lee Yong Gu ialah seorang bapa yang cacat mental, yang tinggal di rumah usang bersama anak perempuannya yang sebaya, Ye Seung. Suatu hari, dia bertengkar secara fizikal dengan pesuruhjaya polis, yang baru sahaja membeli beg galas Sailor Moon terakhir untuk anak perempuannya, 

hadiah yang Yong Gu simpan untuk dibeli untuk Ye Seung. Tidak lama selepas itu, anak perempuan pesuruhjaya polis meninggal dunia dalam satu kemalangan aneh semasa dia membawa Yong Gu ke kedai lain yang menjual beg galas yang sama.

Apabila dia cuba menghidupkannya, seorang wanita menyaksikannya dan tersilap dia mencabulnya. Yong Gu dituduh secara palsu atas penculikan, pembunuhan, dan rogol kanak-kanak bawah umur. 

Polis dengan cepat mengambil kesempatan atas kecacatannya dan memaksanya mengaku melakukan jenayah itu, sambil mengabaikan bukti yang membebaskan. Yong Gu dipenjarakan dan ditugaskan ke Sel No. 7, sel paling keras dalam penjara keselamatan maksimum.

Review Filem Miracle in Cell No. 7

Terdapat sebab mengapa filem ini mempunyai rating yang tinggi. Ia bukan sekadar filem tetapi karya seni yang sangat menyentuh hati anda.


Premisnya mudah - seorang bapa yang kurang upaya intelek didapati bersalah atas pembunuhan yang tidak dilakukannya dan sepanjang itu semua anak perempuannya, Ye Seung tetap di sisinya. Dia dihukum penjara dan ditempatkan di Sel no. 7 dengan banduan. 

Dia dilayan dengan teruk pada mulanya kerana fakta bahawa dia didakwa membunuh dan merogol seorang kanak-kanak. Walaupun semasa cerita berjalan, orang mula menyedari bahawa lelaki seperti ini tidak mungkin melakukan sesuatu yang kejam seperti itu!


Apa yang saya lihat dan rasa dalam filem ini hanyalah cinta dalam bentuk yang paling murni. Ikatan bapa dan anak perempuan mereka bagi saya adalah penggerak cerita.

Ada kalanya saya berasa sangat marah kerana ketidakadilan itu.

Masa-masa apabila saya ketawa kerana ia sangat kelakar!

Masa-masa saya menangis sepuas-puasnya kerana keindahan cerita, watak-watak dan hubungan yang memanaskan hati yang luar biasa.


Saya dan kakak saya menontonnya bersama-sama dan kami benar-benar menghabiskan seluruh kotak tisu! Saya syorkan semua orang untuk menontonnya kerana ia adalah satu cerita yang menakjubkan dan perasaannya adalah OVER THE ROOF!

Review kedua untuk Filem miracle in cell no 7

Saya mempunyai filem ini dalam senarai saya sebagai rancangan untuk menonton agak lama sekarang. Dan sangat menyesal untuk menontonnya hanya hari ini. 

Saya pada mulanya menyangka cerita itu seperti filem "I Am Sam" tetapi ia sama sekali berbeza. Secara keseluruhan, pelakon melakukan kerja yang hebat dalam menggambarkan peranan individu mereka. 

Saya tidak dapat bayangkan diri saya menangis tetapi filem ini benar-benar memetik air mata terutamanya pada bahagian terakhir, saya tidak dapat menahan air mata saya. 

Saya bukan peminat drama berat tetapi ini benar-benar memeranjatkan saya. Yang paling menyedihkan, cerita itu mungkin rekaan tetapi pada hakikatnya ia berlaku, ia boleh berlaku. Ia sememangnya sebuah karya agung. 

Sesiapa yang menyimpan ini dalam senarai rancangan untuk menonton mereka mesti menontonnya secepat mungkin. Sesiapa yang belum memasukkan ini dalam senarai mereka untuk menonton, lebih baik jangan rugi dan tonton sekarang.

Review ketiga untuk filem miracle in cell no.7

telah melihat begitu banyak filem korea yang berbeza dan ini pastinya salah satu filem terbaik di luar sana. Ia luar biasa. Ia boleh membuat anda ketawa terbahak-bahak dan pada masa berikutnya anda akan menangis seperti bayi. Pelakonnya sangat sesuai untuk filem ini. Saya tidak pernah menyangka seorang gadis kecil boleh melakukannya. Kal So Won sangat mengagumkan.

Ada saat di mana saya dapat merasakan hati saya hancur. Walaupun sekarang, 20 minit selepas saya menamatkan filem ini, saya masih dapat merasakan air mata saya. Saya tidak pernah menangis seperti ini semasa menonton filem. Pada akhirnya, ada saat ini di mana saya menangis sehingga saya fikir saya akan hancur.

Saya ingin menontonnya semula tetapi saya rasa saya tidak boleh. Saya sudah sakit kepala kerana terlalu banyak menangis.

10 mata daripada 10.

Revie keempat filem miracle in cell no 7

Jarang ada filem yang saya anggap karya agung. Kebetulan filem ini adalah salah satu daripadanya. Filem ini bukan sahaja menghangatkan hati saya, ia juga membuatkan saya menangis. banyak.


Saya tidak akan bercakap banyak tetapi saya akan mengatakan ini. Filem ini pasti mesti tonton. Saya benar-benar mengesyorkannya dengan sepenuh hati saya dan jika anda tidak menyukainya maka pasti ada sesuatu yang tidak kena.


Cerita ini sempurna tetapi saya memberikannya 9/10 kerana ia sangat menyedihkan dan ia membuat saya sangat marah....saya tidak akan mengatakan mengapa. Anda perlu melihatnya untuk mengetahui perasaan saya.


Saya akan dan tidak akan menontonnya lagi. Jika saya memutuskan untuk menontonnya sekali lagi saya tidak mahu menontonnya sendiri kerana pada akhirnya saya benar-benar mahu memeluk ibu saya tetapi saya keseorangan.

Review kelima miracle in cell no 7

Kalau saya boleh bagi filem ini rank yang lebih tinggi, sekejap lagi saya akan berikan, begitulah bagusnya filem ini.

Filem ini adalah karya yang sempurna, yang menggabungkan kisah menyayat hati tentang seorang lelaki cacat mental yang menjadi mangsa undang-undang, visual yang menakjubkan dan lakonan terkemuka daripada setiap ahli pelakon. Semua ini mencipta salah satu filem paling indah yang pernah saya tonton.

Cerita ini mempunyai nada sedih, tetapi ia juga berjaya membuat kita ketawa berkali-kali. Hubungan antara Ye Seung dan tahanan sel No.7 pastinya menjadi kemuncak filem itu, mencipta detik-detik yang memanaskan hati dan tragis sepanjang masa.

Lakonannya sangat baik. Filem ini banyak bergantung pada Kal So Won, gadis kecil yang memainkan watak Ye Seung dan dia pasti melahirkannya. Dia adalah orang yang menetapkan nada kepada keseluruhan filem, kerana kami melihat filem itu melalui matanya. Jika saya perlu menamakan pautan yang paling lemah, ia adalah Park Shin Hye. Bukan kerana dia tidak mempunyai kemahiran berlakon, tetapi kerana dia berasa benar-benar terputus hubungan dengan pelakon lain.

Muzik diadun dengan sempurna dan ia menambahkan banyak perasaan pada adegan. Ia memberitahu kami bila untuk ketawa dan bila untuk menangis, dan ia adalah sangat wajar sehingga anda tidak menyedarinya.

Saya pasti akan menonton semula filem ini berkali-kali, dan ia masih akan membuatkan saya menangis dan ketawa seperti bayi.

Saya akan mengesyorkan filem ini kepada sesiapa sahaja, kerana ia adalah jenis filem yang membuatkan kita menghargai humor dalam tragedi, dan walaupun ia tragis, ia mengingatkan kita bahawa ada cinta di luar sana, bahawa ada orang yang baik.

Serius, jika anda belum menontonnya, pergi menontonnya sekarang!

Senarai pelakon Filem Miracle in Cell No. 7

Pelakon utama dalam filem ini adalah ryu seung ryong yang membawa watak sebagai lee yong gu dan pelakon gal so won membawa watak sebagai lee ye seung. Seterusnya pelakon Oh Dal Soo sebagai so yang ho dan pelakon park won sang pula membawa watak sebagai choi chun ho.


Pelakon kim jeong tae melakonkan watak gang man beom dan pelakon jung man shik sebagai shin bong shik serta pelakon kim gi cheon sebagai old man seo.


Filem ini turut dibantu dengan pelakon jung jin young sebagai jang min hwan dan park shin hye pula sebagai lee ye seung. pelakon park kil soo pula sebagai pegawai penjara. Pelakon hebat jo jae yoon sebagai pegawai penjara juga dan pelakon jo duk hyun sebagai ketua polis ji young bu.

Pelakon undangan dalam filem ini adalah Park Sang Myun sebagai ketua kumpulan ppabaki dan pelakon song yi woo sebagai pembaca berita dan ahn sung hoo sebagai kawan kepada ye seung.

Info Filem Miracle in Cell No. 7

Filem miracle in cell no.7 ini merupakan filem berasal dari korea selatan. Filem ini berjaya menarik minat penonton dan pernah mencetuskan fenomena dalam kalangan peminat filem korea. Ia ditayangkan pada 23 Januari 2013 dan mempunyai durasi masa 2 jam 7 minit. Had umur bagi filem ini pula adalah 15 tahun keatas tau. Ramai peminat filem korea memberi rating sebanyak 9.1/10 untuk filem ini. Mesti lah markah dia tinggi sebab ramai peminat dia kan.


Filem ini juga dikenali sebagai 12 eol 23 il merupakan arahan pengarah terkenal lee hwan kyung. Selain menjadi pengarah dia juga menulis skrip dengan yoo young ah, kim young suk dan juga kim hwang sung. Filem ini bergenre komedi kekeluargaan yang mengisahkan hubungan rapat seorang ayah dan anak perempuannya.

Penutup Filem Miracle in Cell No. 7

Akhir sekali, rasa macam tak puas tengokk filem ni kan. Bukan apa, jalan cerita dia best dan tak bosan langsung. Ada yang banyak kali tengok pun tak puas-puas tau. 

Semoga banyak lagi drama-drama korea dan filem-filem mereka yang best macam ni kan. korang yang belum tengok lagi,, pergilah tengok. rugi tak tengok..


Post a Comment

Previous Post Next Post