Sinopsis Drama Yumi's Cells 2. Drama yumi's cells  ini merupakan drama dari korea selatan dan juga merupakan siri kedua drama yang menggunakan nama yang sama. Kalau anda dah tengok season pertama, korang kena sambung untuk season kedua pula. nanti boleh baca review drama ni dekat bawah ya.


Sinopsis Drama Yumi's Cells 2


Info Drama Yumi's Cells 2

Drama ini hanya mempunyai 14 episod dan telah mula ditayangkan pada 10 jun 2022 sehingga 22 julai 2022. Setiap minggu hanya ditayangkan pada hari jumaat untuk satu episod sahaja. Ia ditayangkan di tvn dan korang boleh tonton online di iqiyi. 

Durasi masa untuk drama ini adalah 1 jam 5 minit untuk setiap episod. drama yang mempunyai had umur 15 tahun ke atas ini mempunyai jalan cerita yang sangat menarik untuk ditonton. cumanya kalau umur bawah dari 15 tahun, korang kena tengok dengan orang dewasalah yer.

Drama ini juga diadaptasi dari versi webtoon yang dilukis oleh lee dong geon. bagi versi drama, pengarahnya adalah lee sang yeob dan skripnya pula ditulis oleh song jae jung, kim yoon joo dan kim kyung ran. Drama menarik ini bergenre komedi, romantik dan juga kehidupan. tapi rasanya lebih kepada romantik komedi kan.

Sinopsis Drama Yumi's Cells 2

Selepas mengalami perpisahan yang menyakitkan, sel cinta Yu Mi telah ditutup sepenuhnya, tetapi peluang bertemu dengan pereka permainan yang terbantut emosi, Goo Woong, mengubah semua itu. 

Membangunkan beberapa sel masing-masing, Yu Mi dan Goo Woong mendapati diri mereka semakin rapat, tetapi walaupun dengan kebangkitan semula sel cinta mereka yang telah lama terpendam, hubungan mereka tidak ditakdirkan untuk kekal.


Kini sebagai individu yang lebih bijak dan matang, Yu Mi mendapati dirinya sanggup menghadapi satu set cabaran selepas sumber inspirasi yang tidak dijangka menyalakan api dalamannya.

 Diilhamkan oleh rakan sekerjanya, Bobby Yoo, Yu Mi dan selnya yang bekerja keras berusaha untuk merealisasikan semua impiannya.

Pelakon dan watak drama yumi's cells 2

Pelakon utama dalam drama ini adalah Park jin young yang membawakan watak sebagai yoo babi. Heroinnya pula adalah Kim go eun sebagai kim yu mi. Antara pelakon lain yang terlibat adalah lee yoo bi sebagai ruby yang juga merupakan daehan noodle. Selain itu, kita ada pelakon Mi ram sebagai kang yida dan pelakon kwong seung woo sebagai kang han byeol. Kita juga ada pelakon lain seperti kim cha yoon sebagai lee bonnie.

kemudian , pelakon jung soon won membawa watak sebagai nam joo hyuk dan pelakon ahn soy pula membawa suara yu mi's love, cheapskate dan juga reaksi patung cells. Pelakon park ji yoon pula menyumbangkan suaranya sebagai yu mi emotional cell. 

untuk suara yu mi rational dan storach pula dibawa oleh shin kyu hyuk. PELAKON LEE JANG WON membawa suara yu mi hunger cells. untuk naughty cell punya suara disumbangkan oleh pelakon ahn young mi. 

Suara yu mi detective,rampage dan lullaby celles pula dibawa oleh pelakon jeong jae heon. manakala untuk suara fashion cell pula dibawa oleh pelakon kim yeon woo. 

suara hysteria cell pula dibawa oleh pelakon eom sang hyeon dan yang terahir, pelakon sa moon yeong menyumbangkan suaranya untuk yumi enxiety, inner feeling dan juga fussy cells.


Review Drama Yumi's cells 2

Kami kongsikan sedikit review dan komentar dari penonton yang telah menonton drama yumi's cell 2 ini. Review pertama dari pengguna bernama Hope, dia berkata; 

Saya menikmati Yumi's Cell, jadi saya tidak sabar untuk yang ini. Walau bagaimanapun, saya mendapati diri saya agak bosan. Cuma saya tak rasa chemistry antara Babi dan Yumi berbanding babak dengan Yumi dan Wung. 

Saya rasa pelakon yang membawa watak Babi, cuma tidak mempunyai kedalaman (emosinya mendatar) berbanding dengan pelakon yang memegang watak sebagai Wung ...anda rasakan emosinya. 

Saya harap itu tidak membawa Wung kembali kerana awak berasa sangat sedih dengannya. Saya tahu dalam webtoon dia berakhir dengan kedua-dua mereka, jadi ia menyukarkan untuk menonton kerana apa gunanya melekat pada watak jika anda tahu ia tidak akan berakhir dengan baik. 

Anda melabur dalam watak dan dalam episod terakhir dia berakhir dengan orang lain. Saya pasti tidak fikir perlu ada Yumi 3. Ia hanya saya, tetapi saya terus menyokong Wung, tetapi saya tahu ia adalah sia-sia. Kedua-dua perhubungan itu sia-sia, jika siri ini berakhir seperti webtoon kerana siri ini hanyalah coretan daripada webtoon yang sedang berjalan.

Adakah ulasan ini membantu anda?

Review kedua pula dari MHD, Dia berkata;

Kdrama ini adalah salah satu kdrama teratas saya, ia mempunyai detik-detik manis dan menyeronokkan yang membuatkan saya ketawa atau memberi saya rama-rama.

 Ia sangat cerah dan meninggalkan banyak perasaan yang baik selepas setiap episod yang saya harapkan ia mempunyai lebih banyak episod daripada hanya 14. Musim pertama adalah baik, tetapi musim ini terasa lebih istimewa bagi saya entah mengapa.

 Ia benar-benar mendidik yang saya dapati! Ia mengajar untuk berfikir sebelum bertindak atau sebelum bertindak balas kepada seseorang. Ia juga mengajar dengan baik cara berkomunikasi dengan orang di sekeliling anda, seperti bersikap jujur ​​dan bertindak bijak dan betul. Ia mempunyai adegan lucu, adegan romantis, ngeri dan sebagainya… agak secebis kehidupan tetapi tidak begitu perlahan!

Sebab mengapa saya memberi 8 untuk nilai tonton semula adalah kerana drama seperti ini bagus untuk ditonton sekali sahaja, tetapi yang pasti ia berbaloi untuk menontonnya, kerana ia bukan kdrama dengan kisah cinta dan pengakhirannya, ia adalah kehidupan watak mereka. hobi, hubungan mereka, persahabatan mereka, masa lapang mereka…


Review ketiga pula dari pengguna bernama CK ADDICT. Dia turut memberi komentar berbunyi; 

Sebagus Musim 1 - Cintailah Sel!!!

Sejujurnya, saya bukan peminat Ba Bi dalam musim 1. Seperti Yumi, saya 100% pasukan Woong. Seperti Yumi, hati saya hancur pada penghujung Musim 1 dan saya tidak dapat membayangkan Yumi berakhir dengan sesiapa selain Woong, bahawa saya bersumpah tidak akan menonton Musim 2.

Kemudian satu hari saya tidak mempunyai apa-apa lagi untuk menonton dan saya teragak-agak klik untuk menonton episod 1 musim 2. Sel-sel!!! Mereka memenangi saya sekali lagi. Ia mengingatkan saya sebab sebenar mengapa saya menonton Musim 1. 

Ya, sudah tentu hubungan Yumi dan Woong menyeronokkan untuk ditonton. Keseluruhan musim pada asasnya hanyalah secebis kehidupan - tetapi terima kasih kepada sel-sel, mereka berjaya mencapai tahap seterusnya.

Jadi di sini saya, baru sahaja tamat episod 4 dan tidak sabar menunggu Jumaat minggu hadapan untuk 2 episod seterusnya.

Terdapat perubahan besar dalam kehidupan Yumi musim ini, dari segi kerjaya. Jadi ini bukan sahaja tentang kehidupan romantik Yumi. Ia menunjukkan pertumbuhan wataknya - risiko yang dia sanggup ambil untuk mencapai impiannya.

Saya kini secara rasmi jatuh cinta dengan Ba ​​Bi (sama seperti Yumi). Saya tahu dia tidak akan menjadi "pengantin lelaki" tetapi bagaimanapun, saya sangat menikmati perjalanan itu. Saya sentiasa mengambil hati bahawa terima kasih kepada Ba Bi bahawa Yumi akhirnya menjadi seorang penulis terkenal.

Penutup drama yumi's cells 2.

Seperti drama-drama lain, aku sentiasa sarankan untuk korang supaya sentiasa tengok dulu drama ini sebelum buat penilaian. kadang-kadang review orang ni bukan betul sangat kan. walaupun drama yumi's cells 2 kurang mendapat sambutan berbanding musim pertama, tapi jalan cerita dia masih menarik untuk ditonton.

jadi jangan lepaskan peluang untuk menonton drama yumi cells 2 ini tau! selamat menonton.




Post a Comment

Previous Post Next Post