Filem The Witch: Part 1. The Subversion. tadi aku ada kongsikan the witch 2, jadi sebab takut korang hilang arah aku pun kongsikan jugalah filem thw witch 1 ni. katanya lebih seram dan menarik. Disebabkan kejayaan filem ini,maka terhasillah part 2 yang ditayangkan pada 2022 ini.

Filem The Witch: Part 1. The Subversion


Sinopsis Filem The Witch: Part 1. The Subversion

10 tahun yang lalu, Ja Yoon melarikan diri dari kemudahan kerajaan di tengah-tengah insiden yang tidak dapat dijelaskan oleh dirinya sendiri dan kehilangan semua ingatannya. 

Sepasang suami isteri lama menerimanya walaupun dia tidak tahu nama atau umurnya. Dia membesar menjadi pelajar sekolah menengah yang cemerlang dan menyertai program uji bakat yang disiarkan secara nasional untuk memenangi hadiah utama 

dan membantu keluarganya yang sedang bergelut. Sebaik sahaja dia muncul di TV, orang aneh mula muncul dalam hidupnya. 

Seorang lelaki bernama 'Nobleman' sentiasa berkeliaran di sekelilingnya, di samping 'Dr. Baek’ dan ‘Mr. Choi’ yang telah mencarinya sejak kehilangannya. 

Kehidupan Ja Yoon jatuh ke dalam kekacauan apabila mereka mengubah kehidupannya yang kelihatan seperti biasa dalam sekelip mata.

Review Filem The Witch: Part 1. The Subversion

Jika anda meminati filem drama thriller dengan plot twist, filem ini sesuai untuk anda. Filem ini lebih kepada sci-fi bercampur dengan jenis thriller. Saya sangat menyukai filem ini dan saya pasti akan mengesyorkannya kepada sesiapa sahaja untuk menontonnya. Ia patut diberi perhatian lebih. Sebelum anda menonton walaupun BEWARE OF THE BLOOD & GORE.


Plot bermula dengan sangat perlahan dan realistik tetapi mempunyai kelainan plot di tengah-tengah filem. Selepas itu berlaku, plot itu muncul dan itulah yang membuatkan anda lebih berminat dengan apa yang akan berlaku seterusnya.


Bagi runut bunyi/OST, bukan yang paling diingati. Ia hanya okay. Lakonan pada nota lain sangat cantik. Saya suka Choi Woo Shik, Kim Dami, dan Go Min Si dalam filem ini. Saya benar-benar fikir pelakon dipilih dengan baik dan pelakon melakukan kerja yang menakjubkan dengan lakonan dan menggambarkan setiap watak mereka.


Saya akan menonton semula filem ini jika saya mahu, dan saya sangat berharap dan teruja jika ada PART 2 untuk filem ini.

Ya, inilah yang saya cari: rasa misteri, mendebarkan dan baharu dalam filem Korea.


Ia adalah campuran segala-galanya, tetapi amaran ia berdarah! Apabila filem dimulakan, mereka semua bersedia menyuruh saya menyedutnya. Saya mempunyai soalan, tertarik dengan format dan menyukainya sepanjang jalan.

kenapa? Ia mempunyai getaran gelap yang serius, saya suka filem yang membuat anda berfikir dan tertanya-tanya, mempersoalkan petunjuk utama setiap langkah. pemandangannya dibuat dengan baik, binaannya lebih baik, tetapi saya rasa mereka kehilangan sebahagian daripadanya semasa adegan terlalu panjang dalam filem yang agak berdarah.

Saya mendapati bahawa mereka telah memilih pelakon yang sangat sesuai untuk peranan itu, tiada siapa yang kelihatan terlalu tidak pada tempatnya dan saya suka Kim Da Mi dan filem ini mungkin satu langkah untuk lebih banyak peranan untuknya, dia melakukannya dengan hebat!

Apa yang turut membantu filem itu ialah muzik yang dipasang dengan baik. Ia membina ketegangan yang hebat!


Tonton ini: jika anda suka filem thriller/aksi dengan nada gelap dan kelainan di sana sini.

Langkau ini: Hanya jika anda tidak suka darah, jika tidak, cuba sahaja.

Ini adalah filem yang menyeronokkan. 

Terdapat beberapa klise yang anda akan kenali jika anda telah menonton filem dengan premis yang hampir sama, tetapi sebahagian besar ceritanya tetap tidak dapat diramalkan dan penuh dengan ketegangan.

 Saya sangat menyukai separuh pertama filem itu, manakala separuh kedua melemahkan minat saya. Memandangkan ini dipanggil 'Bahagian I', saya diyakinkan bahawa pautan yang hilang dalam filem itu akan datang.

 Secara peribadi, saya berpendapat bahawa satu kelemahan dalam filem itu adalah motivasi kuat di sebalik tindakan Koo Ja Yoon. Mengapa dia sangat ingin hidup? Adakah terdapat sesuatu yang mesti dia lakukan? Apa yang mendorongnya?

Jika anda pernah melihat 'The Silenced' lakonan Park Bo Young, maka anda mungkin mendapati sinopsisnya serupa, namun yang ini adalah versi yang lebih berdarah dan kejam. Jika anda tidak suka darah dan darah, saya cadangkan anda jangan menontonnya.

Lakonan Kim Da Mi dalam filem ini sangat mengagumkan, dan saya gembira dia memenangi banyak anugerah untuk filem ini.

Skrip terbitan untuk filem begitu-begitu yang meletakkan semua bajet mereka ke dalam adegan aksi.


Ini adalah salah satu filem yang terbaik untuk menonton dan mematikan otak anda supaya anda boleh menikmati perjalanan.

 Jika anda tidak mematikan otak anda, anda akan menyedari bahawa ia adalah salah satu cerita di mana terdapat kanak-kanak "istimewa" kejuruteraan genetik berkuasa super yang telah diuji dan dengan itu mempunyai kecenderungan ganas. 

Salah seorang daripada mereka terlepas daripada dibunuh dan membesar, kemudian perkara berlaku apabila "Syarikat" menemuinya. Ini adalah plot lama yang sama dilakukan berkali-kali dalam banyak filem lain, seperti keseluruhan Siri Bourne, Hanna, X-Men Origins: Wolverine. 

Malangnya ia gagal menambah sesuatu yang baharu atau menyerlahkan dalam apa cara sekalipun jadi ceritanya tidak menarik

Ini adalah rentak sempurna yang sepatutnya ada pada filem!


''The Subversion'' membuatkan saya terpikat dari minit pertama dan saya telah melabur sepenuhnya di dalamnya sehingga minit terakhir. 

Filem ini sangat mendebarkan, sangat sengit dan mengerikan! Saya tidak mengesyorkan kepada sesiapa yang tidak tahan gore. 

Orang mengatakan itu boleh diramal kerana terdapat banyak filem dengan jalan cerita dan kelainan yang sama, tetapi secara peribadi, saya mendapati beberapa bahagiannya sangat mengejutkan dan tidak dapat diramalkan.

Mungkin saya belum cukup menonton filem, terutamanya yang serupa dengan filem ini.


Lakonannya memang top-notch! Kim Da Mi sangat cemerlang sebagai Ko Ja Yun dan saya sangat terkejut dengan lakonannya pada separuh masa kedua! 

Choi Woo Shik benar-benar sempurna bermain psiko! Saya tidak pernah melihat dia memainkan peranan sedemikian dan saya sangat terkejut! Dia memberi saya semua kesejukan!

pelakon Filem The Witch: Part 1. The Subversion

Pelakon filem the witch 1 terdiri daripada pelakon kim dami yang membawa watak seabagi ko ja yun. pelakon jo min soo sebagai dr baek. pelakon park hee soon pula melakonkan watak seabagi mr choi dan pelakon choi woo shik sebagai gui gong ja atau nobleman.


pelakon pembantu dalam filem ini pula adalah go min si sebagai do myung hee iaitu kawan baik ja yun. Bapa jayun pula dilakonkan oleh choi jung woo yang bernama cikgu goo dalam filem ini.


seterusnya kita ada jung da eun iaitu budak perempuan berambut panjang dan pelakon lee joo won sebagai presiden sung.


pelakon jemputan pula terdri daripada kim byung ok sebagai pegawai polis. pelakon kwon tae won sebagai pengarah go. pelakon han seung yoon pula sebagai juri dan pelakon jung ye jin sebagai budak perempuan jeju.


seterusnya kita juga ada pelakon choi hyun jong sebagai PD Nam dan pelakon kim ha youn sebagai perempuang dalam jacket.

info Filem The Witch: Part 1. The Subversion

Filem the witch 1 ini merupakan filem dari korea selatan yang ditayangkan pada 27 jun 2018 yang lalu. Durasi masa untuk filem ini adalah 2 jam 6 minit dan mempunyai had umur 18 tahun keatas untuk menonton. berbeza dengan the witch 2 yang meletakkan 15 tahun keatas sahaja.

Disebabkan cerita ini cerita seram, jadi aku cadangkan budak bawah umur untuk tonton filem ini dengan pengawasan dari orang dewasa. takut mereka salah faham dengan istilah yang digunakan pula.


Filem ini juga diarahkan oleh park hoon jung bergenre aksi, thriller, misteri dan ada unsur mistik. Ramai penonton memberi rating 8.6/10 untuk filem ini tau. memang best rasanya sebab jalan cerita dia menarik sangat.


penutup Filem The Witch: Part 1. The Subversion

jangan lupa untuk tonton kedua-dua filem ini untuk mengetahui jalan cerita dan ending filem the witch ini. aku tak tahu sama ada ada part 3 atau tidak. kalau tengok review penonton filem part 2, nampak macam tak ada dah part 3.

tapi kita tunggu pengumumannya nanti. Selamat menoton.



Post a Comment

Previous Post Next Post